oboz harcerski

Obóz 2013 – informacje po spotkaniu przedwyjazdowym dla rodziców

Informacje dotyczą obozu w 2013 roku.

Uwaga, dodatkowe informacje tylko dla Rodziców zuchów:

A. Kontakt z uczestnikami kolonii zuchowej.
Kontakt możliwy codziennie po obiedzie przez godzinę. Dokładną godzinę podamy
po dojechaniu na miejsce i informacji od zgrupowania o której godzinie będziemy jedli obiad.
Rodzic chcący porozmawiać z dzieckiem dzwoni na numer komendanta kolonii,
Karola Ptasznika: 505-825-848.

B. Spotkanie przedwyjazdowe dla uczestników kolonii zuchowej.
Spotkanie będzie miało charakter biwaku.
Rozpocznie się 28 czerwca (piątek) o godzinie 17:00.
ZBIÓRKA JEST W SALCE PRZY KOŚCIELE.

Zakończy się do 29 czerwca o godzinie 13:00.

Nocleg będzie w Centrum Edukacyjnym NicNudnego,
w Józefowie przy ul. Graniczna 10.

Koszt: 25 zł. Należy mieć ze sobą śpiwór, karimatę, przybory toaletowe.
Można do nas dołączyć na samą grę terenową w sobotę o godzinie 10:00
przed szkołę podst. nr. 2 (Józefów, Graniczna 26)

 

Poniżej znajdziecie Państwo kilka ważnych informacji, które były przekazane
na spotkaniu dla Rodziców 6 czerwca 2013.

1. Informacje ze spotkania.
W skrótowej formie można je przeczytać tu:
http://www.zhp.michalin.pl/hal_2013/spotkanie_2013_06_06.pdf
Jeżeli coś jest niejasne – proszę pytać.

2. Dofinansowanie do obozu.
Dofinansowanie dotyczy tych osób, które są członkami drużyn w Szczepie Józefów.
Będzie formą nagrody za frekwencję na zbiórkach i innych akcjach szczepowych.
Dokładne kwoty dofinansowania podane są na tej stronie.
Dofinansowanie nie może być przeniesione na inną osobę.

3. Faktury za wyjazd.
Każdy z Państwa dostanie po obozie fakturę VAT.
Faktura będzie wystawiona na rodzica, którego dane były podane przy rezerwacji miejsca.

Jeżeli dziecko jest (lub zostanie przed obozem) członkiem ZHP będzie to faktura z podatkiem 0%.
Członkiem ZHP staje się po doniesieniu zgodny na przynależność do ZHP i opłaceniu składki harcerskiej w wysokości 48 PLN.
Treść takiej faktury będzie brzmiała „Dodatkowa składka zadaniowa – obóz harcerski w Przerwankach w terminie 1 – 17 lipca 2013 roku”.

Jeżeli dziecko nie jest członkiem ZHP i nie zostanie przed obozem do kosztu wyjazdu doliczamy 23% VAT. W takiej sytuacji np. obóz nie kosztuje 1350 PLN, tylko 1350 + 310,5 (23% VAT). Treść takiej faktury będzie brzmiała „Pobyt na obozie harcerskim w Przerwankach w terminie 1 – 17 lipca 2013 roku”.

23% VAT doliczamy również w sytuacji, w której faktura ma być wystawiona na zakład pracy jako płatnika faktury. Treść takiej faktury może brzmieć dowolnie.

4. Termin dostarczenia dokumentów i wpłat.
Termin upływa 20 czerwca.
W indywidualnych przypadkach – po uzgodnieniu ze mną – może być przesunięty.

5. Mundury harcerskie.
Osoby, które do tej pory nie należały do ZHP nie muszą ich mieć.
Osoby, które należą do ZHP muszą mieć kompletne mundury.
Mundur harcerski składa się z następujących elementów: bluza mundurowa, nakrycie głowy,
chusta, czarny skórzany pierścień na chustę, pas harcerski, spódnica harcerska (dziewczyny)
lub krótkie spodenki harcerskie (chłopaki), czarne getry, ciemnozielone wywijki.
Kto ma jakie chusty i nakrycia głowy?
Zuchy:
brak harcerskiego nakrycia głowy, chusta zielona (nie jasnozielona).
Kolor: http://www.shop.4zywioly.pl/pl/p/Chusta-zielona/5491

Harcerze z 3 DH (kościół w Michalinie): na głowach rogatywki, chusty granatowe

Harcerze z 5 DH (szkoła w Michalinie): na głowach rogatywki, chusty zielone
http://www.shop.4zywioly.pl/pl/p/Chusta-zielona-ciemna/5456

Harcerze z 5 DHS (gimnazjum): na głowach czarne berety, chusty zielone
http://www.shop.4zywioly.pl/pl/p/Chusta-zielona-ciemna/5456

Harcerze z 55 DH (szkoła w Wiązownej): na głowach czarne berety, chusty czarne

Nie można pojechać na obóz bez kompletnego munduru.
Wyjeżdżamy w mundurach.

5. Ubranie na deszcz.
Peleryna foliowa. Wkładana przez głowę, z rękawami i kapturem. Tylko i wyłącznie taka.

6. Kontakt Rodziców z kadrą obozu w czasie obozu.
Osobą kontaktową w przypadku harcerzy jest komendant zgrupowania – Mirosław Grodzki, tel. 695-890-366.
Osobą kontaktową w przypadku zuchów jest komendant kolonii – Karol Ptasznik, tel. 505-825-848.

Telefony będą często wyłączone. Kontakt do kadry odbywa się w ten sposób, że rodzic wysyła SMSa do kadry z prośbą o kontakt.
SMSy będą sprawdzane conajmniej raz dziennie.

7. Kontakt Rodziców z uczestnikami obozu w czasie obozu harcerskego
[UWAGA. INFORMACJA NIE DOTYCZY UCZESTNIKÓW KOLONII ZUCHOWEJ.
KONTKAT ZUCHÓW Z RODZICAMI ZOSTANIE OPISANY W OSOBNEJ WIADOMOŚCI]
Rodzice nie kontaktują się z uczestnikami obozu w czasie wyjazdu.
W wyjątkowych sytuacjach losowych rodzic wysyła SMSa do komendanta zgrupowania
z prośbą o kontakt z dzieckiem.

8. Bluzy „wojskowe”.
Uczestnikom wyjazdu możemy dokupić bluy „wojskowe”.
Nie są one obowiązkowe. Kosztują ok. 60 PLN i można je zamówić dla dziecka.
Zamawianie wygląda tak, że wysyła się maila do mnie z imieniem, nazwiskiem oraz wzrostem dziecka.
Z osobami, które zamówią bluzę będę się kontaktował osobno w wprawie zwrotu pieniędzy.
Nie przelewamy tych pieniędzy na konto.
Zamówienie zbieramy do 17 czerwca włączenie.

9. Moje dziecko powinno być w zastępie z…
Jeżeli Państwo chcecie, żeby dziecko było w zastępie z jakąś osobą, to proszę to wysłać mailem.

10. Kieszonkowe.
Dajemy uczestnikom wyjazdu po 50 PLN.
Zuchom w nominałach po 5 PLN, harcerzom po 10 PLN.
Kieszonkowe jest opcjonalne. w 99,9999999% zostanie wydane na słodycze.

PLUS DODATKOWE INFORMACJE Z POPRZEDNIEGO MAILA:

11. Spotkania integracyjne dla uczestników obozu.
Zbiórki przedobozowe dla uczestników obozu odbędą się w soboty: 15 i 29 czerwca.
Spotykamy się o 10:00 przed Szk. Podst. Nr 2 w Michalinie, przy ul. Granicznej 26.
Zbiórki będą trwały 2 godz.

Informacja nie dotyczy uczestników kolonii zuchowej.
Termin ich spotkania zostanie podany W OSOBNYM MAILU.

12. Leki.
Część Państwa dzieci w czasie wyjazdu będzie kontynuowało leczenie i zażywało leki.
W takich wypadkach proszę o:
– wpisanie takiej informacji do karty kwalifikacyjnej,
– zapakowanie leków do podpisanej torebki foliowej z dołączoną pisemną instrukcją jak je podawać,
– przekazanie leków przed autokarem (lub po dowiezieniu dziecka na miejsce) kadrze obozu,
Leki będą wydawane przez kadrę. Samodzielnie dzieci się nie leczą.

13. Legitymacje szkolne.
Nie będziemy zbierali legitymacji szkolnych ani żadnych innych dowodów tożsamości.
Proszę nie dawać ich dzieciom na wyjazd.

14. Zgoda na przynależność dziecka do ZHP.
Koszt pobytu na obozie opodatkowany jest podatkiem VAT.
Członkowie ZHP płacą stawkę 0% czyli nie płacą tego podatku.
Zabierając na wyjazd osoby, które nie należą do ZHP musimy naliczyć do kosztu obozu 23% VAT.
W przypadku obozu jest to 1350*23%= 310,5 PLN.
Jeżeli Państwa dziecko nie należy do ZHP i nie chcecie Państwo niepotrzebnie podwyższać
kosztu obozu – proszę o wypełnienie formularza zgody na przynależność dziecka do ZHP.
Wiąże się to z koniecznością opłacenia składki harcerskiej w wysokości 48 PLN.
Należy ją przelać na to samo konto bankowe, na które wpłacacie Państwo pieniądze za wyjazd.

Zgoda na przynależność nie jest zobowiązaniem do uczestniczenia w zbiórkach po obozie ani do zakupu munduru harcerskiego.

15. Wolne miejsca.
Mamy jeszcze wolne miejsca.

Pozdrawiam,
hm. Mirosław Grodzki
—-
tel. 695.890.366
—-